Dagens morgenmad – Find æblet!

Dagens morgenmad bestod af 60g æble, 100g kvark, en banan, 4g hørfrø (skulle egentligt helst males, men er også gode til fordøjelsen bare som de er) 8 mandler. Æblet har jeg altså revet og blandet med kvark og kanel – så det er ikke umiddelbart til at få øje på! I alt 244 kalorier

Tip: Jeg blander det hele sammen inden jeg spiser det – men det er ikke über-appetitligt at tage foto af!

Alt er tilladt!

Som jeg har skrevet før, så er der også plads til det søde, selv om du holder øje med kalorierne. Hvis du spiser en morgenmad der ligger under de 300 kalorier og frokost/aftensmaden under 400 kalorier, så er der også plads til tre mellem-måltider på omkring 100 kalorier – Det er så op til dig, hvordan du vil bruge dem. Personligt giver det mig en frihed at vide, at jeg godt ¨må¨ og intet er forbudt. Det er ingen mirakelkur, men de fleste vil tabe sig på omkring 1400 kalorier om dagen, hvis de bevaeger sig en smule også – det er muligt det tager lidt laengere tid, men tilgengaeld så tror jeg på, at de kilo ikke sniger sig på så let igen.

Men det korte af det lange er, at du KAN spise ca 25 g chokolademandler for 115 kalorier eller 20 g konfekt for 103 kalorier. – 10 pebernødder eller 4 brunekager (NB. der stod ¨eller¨ ikke ¨og¨ 🙂 ) – Alternativt en lille glas gløgg (uden rosiner/mandler) HVIS du hellere vil have noget der maetter mere kan du for samme kalorier få et stk knaekbrød med 1 skive kalkunpålaeg og 50 g hytteost – Enjoy!

Vild laks i pita

Jeg kiggede lidt på indholdsfortegnelserne, ved køledisken, den anden dag og blev ret overrasket over forskellen på kalorier i opdraettet laks og vild laks, naesten dobbelt så mange i den opdraettede – men man kan jo måske sige sig selv, at den vilde får mere motion ;O) 
Så hermed et stk grovpita (65g) med 50 g vild canadisk laks, 4 g smør (ja du laeste rigtigt ), kapers og rødløg, agurk og salat – Giver en total på 256 kalorier – og en fordeling på 17%fedt (tiltrods for smøret), 30% protein og 53% kulhydrat. Det er jo en ret mager frokost, så du kan sagtens tilføje mere eller tage den en dag, hvor du vil bruge dine kalorier på noget andet.
Older posts