Kage med hindbær og mandler

Jeg har fået bøffer…

Ja altså ikke store røde bøffer, men jeg kan se en stor forbedring af mine overarmsmuskler med en relativ lille indsats. Jeg startede for nogle måneder siden med at traene mavemusklerne, og har nu udvidet mit daglige program med fokus også på overkroppen. De øvelser jeg laver, ligger et eller andet sted mellem styrketraening, yoga, straek og leg. Jeg saetter lidt god musik på, og så roder jeg ellers 15-30 minutter på gulvet. Min yndlingsøvelse for tiden er håndstand, hvor man står med ryggen mod en vaeg, haenderne på gulvet ca 1 meter foran og så vandrer fødderne op af vaeggen. Prøv evt at kigge her i denne video – det ligner lidt, omend jeg fjoller mere – Men jeg synes, det er rigtigt sjovt og det er et godt udgangspunkt for at få brugt sin krop og tonet den. Jeg kan forresten anbefale en dør, for den er nemmere at gøre ren for Matrix-fodaftryk (bare sørg for at den er låst, eller at der ikke er nogen på den anden side – jeg tager ikke ansvar for nogen skader, bare så I ved det ;O)
Til ¨dagens frokost¨ havde jeg fundet faerdig-købte-kogte rødbeder – de er rigtigt laekre at bruge i salater og smager ikke så surt, som dem man køber på glas. Rødbeden er skåret i skiver og lagt lagvis med light smøreost. Du kan bruge 150g kogt rødbede, 90g Philadelphia ekstra light, 1 tsk olivenolie, radiser, forårsløg, bredbladet persille, urtesalat, lidt citronsaft eller hvidvinseddike – Spises med 65g grovpita eller brød og det giver en frokost på 400 kalorier med en fordeling på 23% fedt, 18% protein og 59% kulhydrater.

6 kommentarer

  • Nice øvelse.. Det vil jeg prøve lige så snart jeg må bøje mit ben igen om nogle ugers tid.. Hvilke øvelser laver du ellers?

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Hej Ketchup ;O) Rigtig god bedring med benet – jeg har selv problemer med et ledbaand i anklen, saa hjemmeoevelser fungerer bedst for tiden. Jeg laver en raekke yoga-oevelser og lidt mere traditionelle styrketraeningsoevelser – bla Skulderstand, maverulninger, tiger pose, warrior pose, down facing dog og hovedstand, du kan evt proeve at google dem eller kig ind her http://www.fitsugar.com/tag/Yoga-Sequence

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jo tak :)Og så tror jeg at jeg vil google mig frem til diverse øvelser 🙂 Lækker hjemmeside du har fundet, men der er godt nok mange af øvelserne jeg aldrig kommer i nærheden af :p av!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Haha – ja der er nogen seje i mellem, men man kan jo ikke se alle de aars traening der ligger bag. Linket i en nemmere version hvis andre har lyst til at kigge med http://www.fitsugar.com/tag/Yoga-Sequence

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Lise, måske kan du svare på et spørgsmål, som altid har undret mig. Hvorfor er det, at kvinder undgår den traditionelle tunge styrketræning og i stedet yoga-træner og zumba-træner og alle den andre ting, hvis de øjensynligt har et mål om at få større muskelmasse? (Der bruges blot ordene: trimmede/markede/tonede i stedet)Er det den ubegrundede frygt om at komme til at ligne en mand? Er det fordi, at den træningsform af en eller anden årsag ikke appellere til den alm. kvinde eller noget helt andet?HilsenM.Hansen

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Rigtigt godt spoergmaal Michael! Jeg kan jo kun tale for mig…men for mig skal det vaere sjovt – Almindelig styrketraening og vaegte er lidt kedelige i det lange loeb. Det skal dog tilfoejes, at jeg laver armboejninger og er mega-stolt af, at jeg nu kan lave dem ¨helt rigtigt¨ saa jeg er ikke bange for muskler ;O)Men maaske vi kan faa andre paa banen, som kan give deres bud!

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Kage med hindbær og mandler