Indisk-krydrede rejer

Gæsteblogger Marianne om vægttab og motion

Kære alle
Jeg hedder Marianne og har en mode- og livsstilsblog, hvor jeg hovedsageligt blogger om mode. Jeg er rigtig beæret over, at jeg har fået lov til at lave et gæsteindlæg her på Lise’s skønne blog, hvor jeg vil fortælle om, hvordan jeg i 2011 lagde mit liv om… Den 28. marts 2011 startede jeg mit nye liv. Et nyt liv med to mål:

1. Tabe mig minimum 10 kg
2. Begynde at træne

Jeg har tidligere været på al verdens slankekure, startet træning og stoppet med træning, så jeg vidste at denne gang måtte jeg bare gøre noget, som jeg kunne holde fast i og som kunne blive min nye livsstil. Jeg ville ikke hoppe på en eller anden kur, tabe mig lynhurtig og så risikere at kiloene sneg sig langsomt på i løbet af sommeren.

Kost
Efter at have læst utallige ugeblade gennem årene med råd om, hvordan man skal tabe sig, tror jeg at jeg har fanget essensen og dette er hvad jeg har gjort: Det første jeg gjorde var at melde mig til madlog.dk. Madlog.dk er en hjemmeside, hvor du kan lægge en profil ind med, hvor meget du ønsker at tabe dig pr uge og du får dit kaloriebehov pr dag. Samtidigt kan du taste ind, hvad du spiser hver dag og det har nok været den største øjenåbner for mig. Her kan du se, hvor mange kalorier de madvarer du propper i munden egentlig indeholder. Puha…jeg har fået nogle forskrækkelser!

Pasta, ris og til dels kartofler er nærmest skåret helt væk fra min aftensmad. Nu får jeg et stykke kød med salat eller grove grønsager til. Og ja, jeg bliver mæt. Kulhydrater får jeg fra grønsager og knækbrød og proteiner fra kød. Slik spiser jeg stort set kun i weekenden, selvom jeg har skejet ud en gang iblandt. Det vigtigste for mig, var ikke at blive fanatisk. Det skal stadig være plads til at kunne gå ud, et glas vin, en dessert eller et stykke chokolade. Jeg ved af erfaring, at hvis det bliver for surt, kan man ikke holde til det i længden.

Motion
Motion er et andet vigtigt element, når man skal tabe sig og det hører også under mit mål nummer 2, at begynde at træne. Jeg har i perioder løbet en del, men det er ikke en sport jeg kan lide. Jeg gør det af nødvendighed. Så jeg vidste, at jeg måtte finde noget som jeg synes var sjovt, lidt hårdt og som jeg var motiveret for.

Så jeg har startet med Power Plate. Power Plate anvender principperne fra accelerationstræning til at stimulere kroppens naturlige reaktion på vibrationer. Maskinen består af en plade, der vibrerer både lodret og vandret. Vibrationerne får kroppens muskler til at trække sig sammen mellem 25 og 50 gange pr. sekund. Træningsmaskinen er utrolig effektiv, og derfor anbefales det, at man kun træner 3-4 gange ugentligt i 15-25 minutter. Jeg træner 3 gange om ugen i 25-35 minutter og synes jeg har opnået resultater lynhurtig. Den første måned var jeg øm efter hver eneste træning, men det er jeg ikke mere. Men jeg har fået muskler, jeg er blevet strammet op og jeg er blevet stærkere. Jeg kan nærmest se ændringerne på min krop fra uge til uge.

Det bedste af det hele er, at jeg elsker det og er supermotiveret! Jeg får det nærmest dårligt, hvis jeg må undvære en træningstime. Målet er, at jeg på et tidspunkt kan kombinere Power Plate træning med et par løbeture om ugen.

I dag
Efter 10 måneder med min nye livsstil, er jeg ikke i tvivl om, at det fungerer. Jeg har indtil videre tabt mig 9 kilo, men har fået en hel del muskler, så det reelle fedttab er nok lidt højere. Der er stadig plads til slik i weekenderne og caféture med veninderne og træning er blevet en naturlig del af mit liv. Min krop ændrer sig stadig, jeg har fået flere muskler og jeg er blevet meget stærkere. Jeg løb for nyligt en 5 km tur uden problemer selv om jeg ikke havde løbet i mange måneder. Min bodyage er blevet 11 år yngre end min reelle alder og det i sig selv er en kæmpe motivationsfaktor.

Og det bedste af det hele, jeg har fået det så meget bedre med mig selv!

Kh
Marianne
www.cosmopolifashion.blogspot.com

Follow

13 kommentarer

  • Ninette

    Sikke et fantastisk indlæg at læse! Meget motiverende 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mie

    Lyder fantastisk med det Power Plate – hvor “går” du til det henne?

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Hej Mie, jeg går til Powerplate på Frederiksberg, men hun tager desværre ikke flere kunder på nuværende tidspunkt, men jeg ved at der er flere fitnesscentre der har det. Ellers så kan du også prøve hos bodyimage.dk:-)
    Kh
    Marianne

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mie

      Nå øv – bor ellers på Frederiksberg, så det kunne være helt perfekt. Kan man mon blive skrevet op hos hende? Og hvad er prisen (tænker det er ret pebret)??

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Nej, ikke for øjeblikket, men jeg skal nok skrive hvis det er hun åbner for fuldt igen. Men ellers så kan du træne hos Bodyimage fra slutten af februar og det tror jeg kommer til at koste 1000,- pr måned:-)

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mie

      Puha – det var også en sjat!
      Tak – du må meget gerne skrive 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • conny

    God ide med gæsteblogger!
    Og et dejligt opmuntrende indlæg – du ser jo fantastisk ud på billederne. Jeg har lige NU brug for den slags opmuntrende indlæg, for jeg har sluppet min løbetræning, som ellers var ret regelmæssig, og er nu efter nytår kommet op på 1 x om ugen. Jeg kan godt lide at løbe, men har svært ved at give mig selv det mentale spark, der skal til. Selv ikke vægtens stiiIIIGENDE tal er nok lige nu – og pludselig ser man ned ad sig selv og tænker, hvad skete der lige der!
    Så TAK for opmuntringen. Nu er næste skridt taget 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Tak for dine søde ord Conny. Det er ikke let at holde motivationen oppe heller tiden, men jeg tror også det er vigtig at give sig selv plads til at “synde” eller træningsfrie dage, så længe man efter en periode kommer op på hesten igen:-) Lykke til med dit løb:-)

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Dejligt at høre din historie endnu engang her også, det er så motiverende, og du ser bare så brandgodt ud og oser af livsglæde!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • WOW hvor er du sej, Marianne – virkelig til stor inspiration.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Tak skal du have, Anette:-)

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Indisk-krydrede rejer