Ugens bedste frokost

Indisk-krydrede rejer

De fleste af ingredienserne har du set på bloggen før – Linserne er de samme som disse her, jeg har bare udskiftet oregano med garam masala, men alternativt kan du bruge en smule færdig curry-paste eller hvad du har af krydderier (f.eks spidskommen, karry eller koriander). Spinaten er dampet med lidt frisk revet ingefær – rejerne har ligget i en marinade af hvidløg, olivenolie og hvid balsamico.

Hvis du spiser 100 g kogte ris, 80 g rejer, 150 g spinat, 175 g linser, 1 tsk olivenolie (marinade af rejerne) lander det samlet på 395 kalorier og en fordeling på 21% fedt, 31% protein og 48% kulhydrat

Follow

3 kommentarer

  • Line

    Hej Lise.
    Jeg finder din blog virkelig inspirerende og velskrevet 🙂
    Jeg har selv vejet i den gode ende af 80 kg. for et år siden, men det har lykkedes mig at smide det meste så jeg idag vejer 65 kg. Min drømmevægt er 61-62 kg. til mine 168 cm. Men hold da op det er svært her i slutspurten! Her syntes jeg at din blog er en dejlig hjælp! Jeg er også på madlog, og prøver at holde mig til 1220 kalorier om dagen, men puuuha det er svært når man er studerende og når kantinen er så gooood 😉 Så jeg må indrømme at 1400 kalorier som du nævner, passer mig bedre!

    Nåm.. det blev en lidt lang smørre, men jeg vil bare fortælle dig at du er en stor inspiration! 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Hvor ser det lækkert ud!
    Mange indiske og pakistanske retter kan tit være fede med al den olie. Men jeg har fundet mange retter som er så lækre og fedtfattige.
    Tag et kig på mig blog hvis du har lyst.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • detskalsmageafnoget

      Du har helt ret , det er en skam at de ofte svømmer i smør/olie – der er så mange smagsgivere i at det ikke burde være nødvendigt. Kender du hende her http://www.anjumanand.co.uk/ hun laver sundere indisk mad. Kigger straks forbi din blog 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Ugens bedste frokost