Pæne ting og ønsker #1

Agurk til morgenmad – Er det for mærkeligt?

Agurk

De sidste par morgener har jeg spist agurk med frugt og müesli til morgenmad. Egentlig har jeg altid syntes, at melon smager af agurk, så med det i tankerne, var der ikke så langt til at bruge den på samme måde som en melon. Her med banan, æble og pære – jeg lover det smager godt!

Skulle du alligevel synes, at det er lidt for mærkeligt, så er der rigtigt mange gode grunde til at spise meget mere agurk på andre måder end bare et par slatne skiver på madpakken. Fyld godt på af gode økologiske agurker og du vil blive tilbagebetalt i sundhed:

1. Da agurker indeholder ca 95% vand vil din krop blive bedre hydreret ved at spise dem.

2. Du får fyldt godt op i maven uden at fylde på med tomme kalorier.

3. Den ekstra vædske hjælper med at skylle affaldsstoffer ud af kroppen og til at modvirke forstoppelse.

4. Agurker indeholder….hold nu fast….B-vitamin, C-vitamin, K-Vitamin, Kobber, Potassium, Mangan, Silicium, Kalium – Husk at spise skrællen!

5. Nyere studier tyder desuden på, at agurker virker anti-inflammatorisk i kroppen og at indholdet af polyfenoler kan være med til at mindske risikoen for kræft og hjertekar-sygdomme.

Agurk

Follow

1 kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Pæne ting og ønsker #1