Ses vi til Bogforum 2019?

Kys frøen…..


At følge med i sundhedsdebatten kan være vildt  forvirrende. Men når jeg kigger ud over hele molevitten er der dog en fællesnævner, som hele tiden dukker op…….grøntsager!!

Hvis man gerne vil gøre noget rigtigt godt for sig selv, er det et perfekt sted at starte. Den anbefalede mængde ligger på 600 g om dagen, men det skader bestemt ikke at få det højere op.

Hvordan gør man så det? Det kan være ret uoverskueligt.

Mit trick er at lave en ¨greenie¨ af blendet frugt og grønt (mest af grønt!) med hvad køleskab og fryser indeholder. Det giver gode antioxidanter, præbiotika til din fordøjelse og virker anti-inflammatorisk. Jeg laver som regel til to dage og opbevarer i et lufttæt glas i køleskabet. Jeg vælger min blender frem for juicer for tiden, da den er nemmere at gøre rent og jeg ved, at jeg får det gjort. Det er den slags små erkendelser der gør, at man ikke får spændt ben for sig selv.

Af smagsgivere bruger jeg på skift citron, vanille, ingefær og kanel. Det kan snildt kamouflere smagen af kål, broccoli eller spinat. Ønsker du greeni’en mere cremet kan du bruge yoghurt, kefir, A38 eller diverse planteyoghurter/mælk.

Hvad er dit bedste tip til at få flere grøntsager indenbords?

 

Follow

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Ses vi til Bogforum 2019?